A matemàtiques hem començat a estudiar els
objectes i cossos geomètrics. Feim equips de
taula i durant 5 minuts observam l'objecte que
tenim.
Anam apuntant les característiques a una graella
i, passats els 5 minuts, camviam d'objecte. Avui
hem fet matemàtiques sense obrire l llibre ni el
quadern però han estat ben profitoses.
objectes i cossos geomètrics. Feim equips de
taula i durant 5 minuts observam l'objecte que
tenim.
Anam apuntant les característiques a una graella
i, passats els 5 minuts, camviam d'objecte. Avui
hem fet matemàtiques sense obrire l llibre ni el
quadern però han estat ben profitoses.
Això ho podem enllaçar amb el nostre projecte de
centre "Descobrim el Món" i hem pensat cercar
monuments o edificis de tot el Món que ens
recordin a polígons o cossos geomètrics. Si voleu
col·laborar des decasa, podeu ajudar a investigar als
vostres fills i filles i cercaru n monument/edifici o
dos que ens puguin servir per assimilar formes o
cossos geomètrics (segur que alguns es repetiran,
però no passar res. Jo he preparat una bona llista per
si fos necessari.
centre "Descobrim el Món" i hem pensat cercar
monuments o edificis de tot el Món que ens
recordin a polígons o cossos geomètrics. Si voleu
col·laborar des decasa, podeu ajudar a investigar als
vostres fills i filles i cercaru n monument/edifici o
dos que ens puguin servir per assimilar formes o
cossos geomètrics (segur que alguns es repetiran,
però no passar res. Jo he preparat una bona llista per
si fos necessari.
Què hauria de saber contar el vostre fill o filla als
seus companys amb el suport d’una foto del
monument?
seus companys amb el suport d’una foto del
monument?
- Quin és el nom del monument?
- A quin país i continent es troba?
- Quants metres fa d’alt o de llarg? (això també ens servirà per posteriors
temes de mesura) - Quina forma o cos geomètric és o ens recorda?
(Necessitarem una foto del monument que ocupi un
quart de fol aproximadament, la informació la
poden dur apuntada en un paper
o memoritzada).
quart de fol aproximadament, la informació la
poden dur apuntada en un paper
o memoritzada).
I què farem amb tot això? Juntarem totes les fotos
que tenguem, montarem un planisferi damunt un
paper continu gran, localitzaremi col·locarem les
fotos dels monuments i edificis en els seus països
corresponents. També xerrarem dels noms dels
polígons, d'arestes,cares i vèrtexs i classificarem
els monuments convertint-los en polígons i cossos
geomètrics. I aprendrem geografia i cultura general.
que tenguem, montarem un planisferi damunt un
paper continu gran, localitzaremi col·locarem les
fotos dels monuments i edificis en els seus països
corresponents. També xerrarem dels noms dels
polígons, d'arestes,cares i vèrtexs i classificarem
els monuments convertint-los en polígons i cossos
geomètrics. I aprendrem geografia i cultura general.
Les recerques les començaran a compartir amb
els seus companys el 7 de març.
els seus companys el 7 de març.
Moltíssimes gràcies per la vostra col·laboració!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada