dijous, 25 d’octubre del 2018

Descripcions persones i etiquetes

Començam tema nou de català i treballarem els adjectius i les descripcions físiques i de caràcter de les persones. Treballam les descripcions fent el nostre autorretrat, fent llistes d'adjectius, posant molts d'exemples, jugant al "Quí és quí?".

I projectam aquesta presentació

 Ho hem enllaçat amb emocions i amb fet aquesta activitat per treballar les "etiquetes i prejudicis". A classe trobam aquestes fotos enumerades penjades a la pissarra:


 Les observam una estona, treim algunes conclusions (que no compartim amb els altres) i després hem d'emplenar aquesta graella escrivint el número de la persona que surt a la foto triada i un perquè.


 I treballam aquestes preguntes per reflexionar (no hem pogut acabar en una sesssió, així que continuarem el proper dia), però és curiós com alguns personatges de les fotos cauen de manera diferent a uns i altres. Alguns els trien per sopar a ca seva, mentres que altres no els volen veure "ni en pintura", però som capaços només mirant una foto si algú ens cau bé o malament?

A alguns els hi ha costat molt poder respondre la graella, altres ho tenien molt clar. Ningú coneixeia en realitat a cap persona de les fotos, i si el nin que està "enfadat" normalment és molt graciós i simpàtic però algú li ha ha fet en aquell moment una broma que no li agrada? Ens fixam amb la seva postura, la roba, l'expressió facial,  l'edat...

 I empram molt d'adjectius, alguns físics, altres de caràcter. I augmentam el nostre vocabulari en català., amb ajuda del tema 3.

I nosaltres, etiquetam sense conèixer a les persones realment?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada