dimecres, 6 de febrer del 2019

Mesuram a matemàtiques

Venen 3 temes de matemàtiques que ja vàrem encetar el curs passat: longitud, capacitat i pes. Aquest curs veim les unitats més grans i hem de ser capaços de saber passar d'una unitat a una altra fent servir "l'escala" i sí, tenim escales a escola i ens ajuden a entendre què és això de pujar i baixar (multiplicar per 10 o dividir-llevar 0):



També tenim reptes que ens permetran afiançar i raonar algunes operacions necessàries. Primer classificam els reptes segons allò que volem mesurar:






Poc a poc anirem resolent els reptes.

Pel que fa al tema de capacitat, començam en equips de 3, col·locant a les nostres graelles les quantitats que trobam a diferents recipients: llaunes, botelles, garrafes...










Ens fixam que als recipients més quotidians les mesures són en litres, centilitres i mil·lilitres. No podem oblidar que per comparar les quantitats, hem de passar-ho sempre a una mateixa unitat (recomanam la més petita). 

I avui la feina ha estat ordenar els recipients segons la seva capacitat. El primer que feim és passar-ho tot a ml, tenim un recipient que fa 18.900 ml (el més gran) i un altre que en fa 15 ml (el més petit). I enmig? com els col·locam? BONA FEINA, EQUIP! 

Els números que veis només servien per enumerar els recipients (no era la seva capacitat).


I mesuram el pes i ordenam!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada