dimecres, 25 d’abril del 2018

Tema de mesura

Començam tema nou de matemàtiques: "mesura". De quines maneres podem mesurar? pams, passes, dits, peus, quilòmetres... Idò comencem a mesurar! Amb l'ajuda d'una fitxa hem de completar la informació, primer individualment. I comencen a sortir dubtes. Què entenem per ample? i llarg?



Passes és lo mateix que peus? Per què no tots obtenim el mateix resultat quan mesuram amb pams? Com mesura
m la porta si no arribam? deu ser que hem de mesurar l'amplària? Si tots comptam en veu alta ens despistam i costa més!




I ara, repartim unes cintes que són familiars. Són cintes mètriques! Com sabem que mesuren un metre?, i què són aquestes retxes més petites?, per què hi ha franges blanques i negres?, com hem de col·locar el metre per mesurar?... Per parelles (nin+nina) hem de cercar dins i fora de la classe objectes que mesurin menys d'un metre (i hem d'escriure quants de cm mesuren) i 10 objectes que mesurin més d'un metre.

Si ens hem de tirar al terra, ens tiram!
 La peixera fa més d'un metre, veritat?


 Des d'on mesuram el mirall?
 Na Dolores li explica a n'Izan que la cinta ha d'estar ben estirada!

 Podem mesurar les rajoles?



I sense adonar-nos duim 1 hora i 20 minuts fent matemàtiques! abans de passar a una altra àrea, podeu escriure a la fitxa "QUÈ VOS HA SEMBLAT AQUESTA ACTIVITAT?"
Aquí teniu les seves respostes:

- M'ha resultat divertit.
- Súper, perque m'ha tocat amb na Dolores i és divertida.
- Divertit i xulo.
- M'ha agradat molt (x2).
- Magnífico, me ha parecido fácil.
-  Ha estat divertit, més que les classes normals.
- Genial, m'ha agradat molt. Ho vull fer un altre pic!
- Beníssim, ha estat una bona companyera (referint-se a na Diana).
- M'ha encantat!! perquè he sortit de la classe, he mesurat i he anat amb un company molt amable per jo, a mí m'encanta en Pau Oliver.
- Molt bé, ha estat molt divertida.
- M'ha agradat moltíssim.
- Súper divertit!
- Ha estat molt divertit amb el meu company.
- Molt, però que molt divertida.
- Súper, súper, súper bé perquè m'ha agradat molt mesurar coses.
- És molt divertit, m'ha agradat molt, un munt. Hem sortit de classe i m'ha agradat.
- Super bé! perquè hem fet un cada un.
- Molt divertida!
- Genial no, encara més, perfecte, bé i super bé!
- M'ha encantat!!!!

Idò, a seguir així!

Un altre dia anam al pati i mesuram distàncies de més d'un metre. Feim equips, cada un de nosaltres té un metre i hem de pensar com ho podem fer si allò que hem de mesurar és més llarg que els nostres metres!







I així ens ha quedat el plafó de les nostres alçades quan vàrem néixer i quant mesuram ara:



 També hem apuntat quants de centímetres hem crescut en tots aquests anys:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada